Aristotelesin, tanrı hakında çıkardığı bir düşünce kitabı yoktur .Sadece tanrı hakında sunduğu düşünce ve fikirleri vardır.
Tanrının varlığı fizik kitaplarında, maddeyi hareket ettiren, bir sistem olarak düşünülmüştür. Metafizik, görünen maddenin arkasındaki bilinmeyen gerçek. Tanrının özünün ne olabileceği gerçeğini düşünmüştür.
Fizik kitaplarında ana düşünce, Evrende bazı hareket sisteminin olduğu, Evrenin bu hareket sistemi dahilinde varlığın bir sistem dahilinde, vuku bulduğu kaanati vardır.
Bu sistemin hareket döngüsünün kendiliğiyle mümkün olmayacağına göre, evrende bu döngüyü hareket ettiren bir sistemin olduğu belirtilmiştir. Evrende zaman kavramının yok olduğunu düşündüğümüzde, bu hareket sisteminin ezeli olarak bilmemiz lazım.
Bu da beraberinde sonsuzluğu getirir. O sebebten evrende zaman ilkesi yoktur. Zaman ilkesi sadece, dunyamız ve onun etrafında gerçekleşen olaylar sisteminden mevcuttur.
Bundan dolayı tanrının varlığını reddetmek bir nevi kendini reddetmektir. Ben yoksam tanrıda yoktur. Ben varsam tanrının varlığı mecburidir. Çünkü ben yaratılanım. Örneğin, bir makine var diyebilir misin, bu makine kendini oluşturdu.
Aristoteles’in tanrı hakkında düşündüğü, Tanrı evrendeki tüm akıl sisteminin en üstünüdür.
Bu yaratılmış olanın , düşünce sistemi gibi değildir. Bizim düşünce sistemimizin duyu ve gördüklerimi yorumlamakken , tanrının düşünce sistemi bi bilgi sistemidir. Aristoteles’e göre tanrının akıl sistemi nesnenin zaman kavramının dışında gerçekleşen, tüm varlıkları sezgisel olarak kavrayan düşünen bir sistemdir. Yani tanrı tüm canlıların ortak sahibidir. Tanrının akıl sistemi tüm canlılara yaşam sunmaktır. Yaratılmış canlılar gibi duyu hayal gücü ile düşünen bir düşünce değildir.
Aristoteles, tanrının varlığını düşüncenin kendisi olarak görür.Tanrı hem düşünen hem düşünmeye sevk edendir Zaten her şeyi düşünce sistemiyle öğrenmez miyiz. Bu da bilgi kaynağını önümüze koyar . Eğer tanrı ben yerin göğün tüm sırlarını biliyorum demiş ise insan oğlunuda bu konuda düşünmeye bazı kavramları düşünce yolu ile öğrenebileceğine işaret etmiştir.
Tanrı düşüncede gizli olduğuna göre o halde yaşamdada gizlidir. Örneğin ateşin var olmadığı zamanlarda ateş diye bir maddenin var olduğunu bilebilirmiydik .Düşünce sistemimiz bizi onu var etmeye yöneltti. Bu şekilde düşününce, Tanrı hiristiyan veya müslümanların Sadece bir ilahı değildir. Tüm hayatın ve sistemin ilahıdır.
Tanrı evrenin amacı olarak bilmemiz lazım. Bunun dahilinde tanrının hareket sistemiyle bütün sistem hareket bulur. Bunun dahilinde yergök ay güneş dunya tanrının itaatıla hareket eder. Bu da yeryuzundeki yaşamı , o yaşam dahilindeki canlıları etkiler.