“Metro Boomin” ve “Heroes & Villains” çılgınlığı!

Kaynak belirtilmedi

Metro Neyi Farklı Yapıyor?

Metro piyasadaki diğer rapçilerden farklı olarak, müzikle çok genç yaşlarda tanışıyor ve lisede bir grupta bass gitar çalıyor. Metro’nun müziğe olan sevgisini gören annesi kayıtsız kalmıyor ve oğlunun diğer müzisyenlerle tanışması için düzenli olarak Atlanta’ya götürüyor.

Leland Tyler Wayne Nasıl Metro Boomin Oldu?

16 eylül 1993’te  St. Louis’te doğan Tyler o zamanlar bile bugünler için hazırlık yapıyordu sanki. Annesinin koleksiyonundan MC Lyte ve Ice Cube’dan Yo Yo Ma ve Faith Hill’e kadar her şeyi duymuştu çocuk Tyler. 7 yaşına geldiğinde memleketinin de kahramanı olan Nelly’nin gişe rekorları kıran ilk filmi Country Grammer’ı izlediğinde kararını vermişti. Müzik yapmak istiyordu. Ayrıca annesinin onu ciddiye almasını istediği için rapçi yerine prodüktör olmak istediğini söyledi. Tyler 13 yaşına geldiğinde bir klavyeye ve Fruity Loops prodüksiyon yazılımına sahipti. Açlığı ve kendini feda etme isteğiyle, “ortalıkta dolanıp partilere gitmek, sadece kafası iyi gezip bok gibi bir normal liseli çocuk hayatı” olmayacağına söz verdi. Vakit kaybetmeden ritimle bağ kurmaya başladı. Ama kendi ifadesiyle “bana çok yabancıydı” “‘bass sesini nasıl elde edersin?”‘ diye Google’a bakmaya çalışıyordum” diyor. Tesadüfen bir lise piyano dersine kadar akorun ne olduğunu bile bilmiyordu.  Parkway North Lisesi’ne devam ederken, ritimlerini sanatçılara ve diğer insanlara göndermek adına o zamanalar için  çok yeni sayılan sosyal medya platforformlarını kullandı. Atlanta rapçileri Gucci Mane, OJ Da Juiceman ve Future ile ilişkiler kurmaya başladığı dönemler tam da bu zamanlara denk geliyordu; annesi çocuğu için olabilecek en iyi şeyi yaptı ve Tyler’ın hayallerinin peşinden koşmasına yardım etti. Sanatçılarla buluşması için onu sık sık St. Louis’den Atlanta’ya götürdü. 

“My mom wanted to give me a name where, no matter what I wanted to do, I’d be able to do it. An astronaut. President. Whatever. Leland Wayne.”

Liseden mezun olduktan sonra Tyler, İşletme yönetimi okumak için kısa bir süre Morehouse College’a gitti. Ancak hem tam zamanlı bir öğrenci hem de yapımcı olmak onun için çok fazla zamanına mal oluyordu. Nihayetinde, müziği tamamen sürdürmek için bir sömestr sonrası okuldan ayrılmaya karar verdi. 

HAYATININ EN AKILLICA KARARLARINDAN BİRİYDİ.

Atlantalı rapçilerle ilişkisi gelişmeye başlayan ve Young Metro’ya dönüşmeye başlayan Taylor. Mayıs 2013’te ilk mixtape’i 19 & Boomin’i duyurdu. Trinidad James, Gucci Mane gibi sanatçıların yer aldığı ısınma single’larının ardından Metro, mixtape web sitesi LiveMixtapes tarafından sunulan mixtape’i 7 Ekim 2013’te yayınladı. Tamamı orijinal şarkılar olan mixtape’te Future’ın yer aldığı “Maison Margiela” ve Young Thug’un yer aldığı “Some More” parçalarına müzik videosu çekerek ilklerini gerçekleştirmeye devam ediyordu. Mart 2014’e geldiğinde Metro ve Young Thug “Metro Thuggin” takma adı altında icra edilen ve piyasaya sürülcek bir ortak albümü duyurdular albümün 2015’te piyasaya sürülmesi planlanıyordu. Duyuruyla birlikte The Blanguage Yayınlandı.  Tüm bunlara rağmen proje yayınlanmadan rafa kaldırıldı. Fotoğrafçı Cam Kirk, tamamlanmış, bitmiş albümün bir kopyasına sahip olduğunu iddia etse de bir kaç şarkı dışında tüm albümün bitmiş bir haline ulaşılamadı.

Metro 20 Eylül 2015’te Drake ve Future tarafından yayınlanan ortak mixtape What a Time to Be Alive’ın baş prodüktörlüğünü üstlendi. Ayrıca, mixtape’teki 11 parçadan 7’sinin yapımcılığını veya ortak yapımcılığını üstlendi. 2016 yılında Bet Hip Hop Ödüllerinde Yılın Yapımcısı Ödülünü kazanan Boomin, 2017’ye geldiğinde Forbes Dergisi tarafından “En çok talep gören hitmaker” olarak bahsedilmeye başlanmıştı. Stereogum’da “Şu an rap dünyasının en önemli isimlerinden biri”si denilmişti. Migos, Future, 21 Savage, Post Malone, Kodak Black, gibi isimlerin bir çok hitinde prodüktör koltuğuna otururak diskografisine eklemişti.

Not All Heroes Wear Capes ve Savage Mode II

Her Kahraman Pelerin Giymez , Metro Boomin’in ilk stüdyo albümüydü. Albümde Gucci Mane, Travis Scott, 21 Savage, Swae Lee, Gunna, Young Thug, Wizkid, J. Balvin, Offset, Kodak Black ve Drake gibi büyük sanatçılar vardı. Not All Heroes Wear Capes ABD Billboard 200’de bir numaradan giriş yaptı ve Metro Boomin’in ABD’deki ilk bir numaralı albümü oldu. Bu kadar önemli isimlerle birlikte olmak onu öne çıkartırken yeteneği de yalnız bırakmadı ve 1 numara oldu. Disk 1 ve Disk 2’den oluşan albüm 26 şarkıyla bizlerle buluştu. Tüm parçalar birbirinden güzelken 6 kasım 2018’de tüm şarkıların enstrümantal versiyonlarından oluşan deluxe sürümü de eklendi. Konuk dolu bu albümü müzik eleştirmenleri dahil olmak üzere herkes çok beğendi ve severek dinledi. 

Savage Mode II 21 Savage ve Metro Boomin’in ortak bir stüdyo albümü. Bu işbirliği de Not All Heroes Wear Capes albümünü aratmadı ve Metro Boomin ve 21 Savage’nin ABD’deki ikinci bir numaralı albümü oldu. NME’den Dhruva Balram, “Bir bütün olarak albüm, oyunlarının zirvesindeki iki genç sanatçının dört yıl önce kazandıkları tahttan ortaya çıkan manzarayı izlemeleridir” diye yorum yaptı.

Heroes & Villains

Metro Boomin’in yeni albümünün abartılı fragmanında, çılgın bir suçlu (LaKeith Stanfield tarafından canlandırılıyor) alev püskürten bir itfaiye aracını yanan bir şehrin içinden geçiriyor. Metro, bir yerleşkenin çatısından gelişen kargaşayı izlerken, Morgan Freeman onu müdahale etmekten caydırır. Freeman, “Tarihteki yeriniz şimdiden sağlamlaştı” diyor. “Bir miras oluşturdunuz, insanların uğruna can vereceği bir şey.” Daha sonra metanetli bir Metro, Batmobile benzeri bir araca atlayıp şehre dalmadan önce cam bir kasanın arkasında yüzen bir zinciri kapar. Pek bir anlam ifade etmiyor ama öyle olması da gerekmiyor: Metro’nun müziği gibi, tanıtım filmi de pahalı, heyecan verici ve canlı karakterlerle dolu

Ancak Heroes & Villains sadece gösteriş ve ünlülerle yapılan işbirliklerinden daha fazlası. Albüm içerisinde Dünya inşa etme ve teknik ayrıntı açısından zengin bir kayıt. Son on yılın en önde gelen rapçilerinden ve en sevdiğimiz hitmaker yapımcılardan son bir zafer çığlığı gibi geliyor. Bu albüm ile Metro, hitlerden fazlasını istediğini kanıtlıyor. Geniş vizyonunu ilk albümü Not All Heroes Wear Capes projesinde göstermişti. Bu albümde ise bir kaç eğlenceli risk alan Metro. Klasik “Banger” tarzı müziğin biraz dışına çıkarak, The Weeknd ve 21 Savage’ın yer aldığı Mario Winans “I Don’t Wanna Know” interpolasyonuna yer verdi. Metro müziğini bu kadar çekici kılan şey, temelinden ödün vermeden biraz daha alışılmışın dışında düşünüyor olması.

Teşekkürler! Metro <3

Music Collective
we discover music.
Subscribe
Bildir
0 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm yorumları gör
Önceki
Mısıroğlu ve Einstein’ın DeLorean Zaman Makinesi ve Kara Delikler Üzerine Fizik Tartışmaları – I

Mısıroğlu ve Einstein’ın DeLorean Zaman Makinesi ve Kara Delikler Üzerine Fizik Tartışmaları – I

Sonraki
Biraz da Taylor Swift Hakkında Konuşalım

İlginizi Çekebilir

kooplog'dan en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerez (cookie) kullanıyoruz.